torstai 12. maaliskuuta 2015

Kuudes ryhmätehtävä



Kuudennessa ryhmätehtävässä pureuduimme yritysten digitaalisen viestinnän maailmaan. Tehtävänämme oli keksiä oma teemaamme sopiva yritys ja suunnitella yrityksellemme toimiva viestintäjärjestelmä, jossa meidän tuli ottaa huomioon erityisesti asiakkaille kohdistuva viestintä. Yhdessä Leffojen viemää - tiimin kanssa suunnittelimme elokuva-alalle painottuvan yrityksen, Warner Brosin tapaisen elokuvayhtiön, jonka toimialaan kuuluu erityisesti elokuvaviihteen tuottaminen. Toimiimme kuuluu siis elokuvien tuottamisen lisäksi niiden jakaminen kuluttajille, joita toisin sanoen voimme kutsua myös asiakkaiksimme.Mikä sitten on meidän tapamme pitää yhteyttä asiakkaisiin ympäri maailman ? 

Lähde: wikia.com


Alle olen koonnut ryhmämme jäsenten mietteitä kustakin tehtävänannon kohdasta :

KETKÄ OVAT ASIAKKAITAMME, JA MITÄ MYYMME HEILLE

Laaja asiakaskuntamme koostuu eri-ikäisistä -ja tyylisistä ihmisistä, joilla on erilaiset mieltymykset ja tottumukset. Siksi olisikin tärkeää kohdentaa mainontamme sen mukaan, minkälainen elokuva on kyseessä ja minkälaiselle yleisölle sitä myydään. Instagramin ja hashtag-kampanjan voisi ajatella toimivan parhaiten nuoriin ja nuoriin aikuisiin, koska he varmaankin muodostavat suurimman käyttäjäkunnan. Nuorille sopivat elokuvat siis fokuksessa siellä. Facebookissa taas on mukana kaikenikäiset ja siellä pystyy jakamaan paljon tietoa. Facebookissa siis pitäisi olla ainakin hyvin esillä isot, kaikenlaisille sopivat elokuvat, joita voisi olla esimerkiksi perus draamakomediat, joissa tähtikaarti koostuu tunnetuista näyttelijöistä. Youtubessa pienempien, esimerkiksi indie-elokuvien mainontaa voisi pyrkiä kohdentamaan samanhenkisten, ja elokuvan aiheeseen liittyvien videoiden läheisyyteen. Esimerkiksi ostamalla mainostilaa trailerille jonkin videon alusta. 

c.H

Kun tosiaan elokuvista on kyse, niin käytännössähän meidän asiakkaitamme ovat kaikki vauvasta vaariin. Esimerkiksi lastenelokuvia voimme myydä laajalti niin lapsille, lapsenmielisille, aikuisille sekä perheille. Kaikenlaiset viihde-action-kauhu-komedia -pärinät kohdistuu myös laajalle asiakaskunnalle. Vanhempaa katsojakuntaa voidaan kosiskella esimerkiksi dokumenttielokuvilla. Kuten Cecilia ylempänä kirjoittikin, niin tärkeintä on mainonnan kohdentaminen oikein. Asiakkaat kyllä löytävät meidän tuottamat leffat, kun ne ovat heille tuotu mainosten kautta hopeatarjottimella eteen ;). 

A.H


Eipä minulla ole paljon lisättävää tuohon asiakasjuttuun. Instagram on hyvä nuorille ja Facebook sitten kaikille. Twitter voisi olla myös tosi yleisellä tasolla. Ja tosiaan, Youtube taitaa olla nykyään Facebookin jälkeen tärkein mainospaikka, niin sinne voi myydä mainostilaa trailereiden alkuun.

S.K 


MISTÄ KAIKKIALTA MEIDÄT VOI LÖYTÄÄ SOSIAALISESSA MEDIASSA ? MITKÄ OVAT NE KANAVAT, JOITA ME KÄYTÄMME

Firmamme  löytyy omilta kotisivuiltamme, Facebookista, Instagramista, Twitteristä, Youtubesta, Linkedinistä ja Pinterestistä. 
Käytämme edellä mainittuja sosiaalisen median kanavia viestinnässämme, kuin myös sähköistä suoramarkkinointia (sähköpostit, mobiili), verkkomainontaa (bannerit, hakukoneoptimointi) kuin myös perinteisiä kanavia, kuten TV sekä radio. Julkaisemme myös kaksi kertaa vuodessa asiakaslehden.

Tarkoituksenamme on integroida niin perinteiset kuin digitaaliset viestintäkanavat, jotta saavuttaisimme mahdollisimman suuren näkyvyyden markkinoilla sekä pystyisimme olemaan monipuolisesti vuorovaikutuksessa ulkoisten sidosryhmiemme kanssa.

E.S

Voisimme olla myös Tumlr:issa. Siellä voisimme jakaa kivoja kuvia leffoistamme. 
Mainoksiamme löytyy bussipysäkeiltä sekä lehdistä. Yrityksemme suuri budjetti takaa massiivisen mainoskampanjoinnin.

M.H


MITEN VOIMME AKTIVOIDA ASIAKKAITAMME MUKAAN MEIDÄN TOIMINTAAN & MITEN ME HYÖDYMME YLEISÖN OSALLISTUMISESTA/TUOTESIJOITTELUSTA YM

Kuluttajat voitaisiin saada osallistumaan esimerkiksi kohdentamalla mainonta elokuva-fanaatikoille, lupaamalla kurkistuksen uusimpiin elokuvatuulahduksiin vaikkapa sanoin "Tykkää meistä Facebookissa/seuraa meitä Instagramissa niin kuulet ensimmäisenä uusimmat juorut elokuvamaaailman kulissien takaa!".
Vähän vähemmän elokuvista kiinnostuneet saataisiin aktivoitumaan lupaamalla arvontavoittona esimerkiksi leffalippuja tai fanitapaamisia leffatähtien kanssa. Arvonta voitaisiin suorittaa Facessa/Instassa/Twitterissä esim. "Jaa kuva ja osallistu arvontaan!".
Jos tarkoituskena on saada kuluttajat käymään leffateatterissa katsomassa meidän yrityksen leffoja, kilpailu voisi somessa olla vaikkapa tämänkaltainen: "Kerro meille leffa-arvostelusi elokuvasta X! Parhaimmat arvostelut palkitaan!" Juttuna siis se, että porukan on pakko katsoa se leffa ennen kun voi osallistua kilpailuun.

J.V

Facebookissa erityisesti pidettäisiin näitä Facebook-sovelluksilla tehtäviä kilpailuja, koska virallisesti kaikki tykkää & jaa -kilpailut on kielletty Facebookin käyttösäännöissä. Kilpailuiden aiheet vaihtelevat elokuva- ja tv-sarjakohtaisesti. Palkintoina olisi mainittuja leffalippuja ja fanitapaamisia - lisäksi vaikkapa vierailukierroksia meidän elokuvastudioilla ja voisi olla myös jokin superkilpailu, jossa palkintona olisi pieni statistin rooli jossain tulevassa tuotannossa.
Samoja kilpailuja voisi järjestää toki myös Twitterissä ja Instagramissa, mutta niitä kannattaa myös hyödyntää niin, että annetaan jollekin näyttelijälle esimerkiksi kuukauden ajaksi tuo Instagram-tili hoidettavaksi, eli hän sitten postailee sinne kuvia kulisseista ja omista arkirutiineista.
Twitterissä suosittuja juttuja ovat myös nämä #AskJotain eli kuka tahansa voi esittää hashtagilla kysymysiä. Tässäkin voisi hyödyntää vaikkapa näyttelijöitä ja elokuvien ohjaajia.

K.K

Lähde: diylol.com

I.H













 




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti